Jak inaczej namówić do usługi czy artykułu aniżeli przekonując prawdopodobnego klienta, że to, co proponujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Pokazać mu to bezsprzecznie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.
zdjęcia lotnicze Kraków
Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna inaczej Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie tylko przekonuje nabywcę do jakiegoś zachowania, ale również zezwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego rodzaju reklamy są miarodajną nowością, wobec tego, że wcześniej nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technikę. Dziś reklamą interaktywną równie przyzwoicie można nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma okazję głosować na temat losów bohaterów, lecz reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja inaczej szansę decydowania w czasie realnym oraz uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interaktywnych
Wybór bardzo dobrych kampanii interakcyjnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na szczególną uwagę pośród tego rodzaju reklam na pewno zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama kultowych deserów, w jakiej chodziło o to, aby odbiorca mógł w pojedynkę zaprojektować swój własny smak deseru, scalając poszczególne jego składniki
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Efekt interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni bardzo dobrą na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety wydawana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu oraz umieszczeniu telefonu na gazecie, wolno było ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Ażeby reklama interaktywna była wydajna musi nie jedynie łączyć mentalnie konsumenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, aby konsument, jaki już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, jaki dobrze mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, ponieważ wcześniej angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą specyficzną reklam interaktywnych jest zazwyczaj ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na stronę czy banner, lecz cały szereg narzędzi, jakie zapewnią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, żeby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on stosowny technicznie i banalny.